BADAVIMAS: kam ir kaip?

0
269

Dabar daugelis renkasi įvairius badavimus kaip neatskiriamą gyvenimo dalį, palaikančią sveikatą. Didieji išminčiai, tokie kaip Sokratas, Plato, Aristotelis, Čaraka ir kiti tikėjo badavimo terapijos veiksmingumu.

❗️Bet, brangieji, atminkite, kad badauti irgi reikia atitinkamai savo ajurvedinei kūno konstitucijai (došai):
 Vata tipo žmonės neturėtų badauti tik su vandeniu ar laikytis griežtos dietos ilgiau kaip 2 dienas.
 Pita tipo žmonės gali badauti su skysčiais, tiek daržovių ir vaisių sultimis ar šviežiais vaisiais ir daržovėmis, bet ne vien tik su vandeniu. Reikia vengti rūgštaus.
 Kapha tipo žmonėms galima badauti tik su vandeniu, jei jie to nori. Šiam konstitucijos tipui geriausia badauti 1-2 dienas kas savaitę, kad palaikytų gerą virškinimo ugnį (agni). Vengti saldžių ir rūgščių skonių.

Kokiose situacijose yra naudingas teisingas badavimas:
1. Padidėjusi temperatūra.
2. Kai kurios nuovargio būsenos, esant organų veiklos ir energijos blokams (reikia leisti organizmui pailsėti).
3. Juosmens skausmai, iššaukti raumenų spazmų ir stresų.
4. Esant psichiniams negalavimams nuo nerimo iki šizofrenijos.
5. Nutukimas (teisingas badavimas su sultimis, daržovėmis ir kt.).
6. Peršalimas, aterosklerozė, bronchitas, stenokardija, galvos skausmai (ne dėl gliukozės trūkumo), hipertonija, vidurių užkietėjimas, diabetas, prastas virškinimas, diarėja, maistinė alergija, astma, nemiga, odos susirgimai ir epilepsija.

Facebook komentarai
Ajurvedos konsultantė, ajurvedinės ir vegetarinės mitybos specialistė, prieskonių žinovė, ajurvedinių ir vegetarinių receptų autorė, studijuoja dietetiką bei jau kelerius metus intensyviai kasdien studijuoja ajurvedą, mokydamasi iš vienų geriausių pasaulyje Indijos, Rusijos ir kitų šalių ajurvedos gydytojų, taiko šias žinias savo kasdienėje praktijoje, konsultuoja sveikatinimosi bei sveikos gyvensenos ir mitybos temomis.