Gaivinantis agurkų kokteilis

Agurkuose daug vandens (95-96 proc.), mineralinių druskų (fosforo, kalcio, magnio, geležies), mikroelementų (vario, mangano, sieros, kobalto, cinko, silicio, jodo).

Agurkai, žalioji citrina pasižymi vėsinančiomis ir gaivinančiomis savybėmis. Šis gėrimas yra tikras išsigelbėjimas karštą vasaros dieną!

Atsispausdinti receptą
Gaivinantis agurkų kokteilis
Servings
asm.
Ingredients
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Agurkus ir citriną nulupame.
  2. Įdedame visus produktus į virtuvinį kombainą, įpilame vandens, kad beveik apsemtu ir susmulkiname iki vientisos masės.

Kūčia (Kutja)

Šiais metais šventiniam stalui nusprendžiau pagaminti vaikystės patiekalą – Kutją. Nors ne visai vaikystės, nes papildomai dėjau aguonų, razinų ir riešutų. Močiutė darė paprastai – kviečius užpildavo medaus vandeniu ir man buvo labai skanu. O dar buvo virti ryžiai sumaišyti su razinomis ir taip pat tiekiama su medaus vandeniu. Tai buvo du mano mėgstamiausi patiekalai.

Atsispausdinti receptą
Kūčia (Kutja)
Virtuvė Vegetariška
Servings
asm.
Ingredients
Virtuvė Vegetariška
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Kviečius perrenkame, nuplauname ir užmerkiame (laikiau per naktį).
  2. Kviečius užpilame 2 st. vandens, užverdame, sumažiname ugnį ir verdame kol suminkštės.
  3. Aguonas užpilame vandeniu ir paliekame valandai, razinas – 20 min.
  4. Aguonas nukošiame ir pertriname ()nebūtinai).
  5. Riešutus sukapojame ir apkepiname sausoje keptuvėje.
  6. Kviečius nukošiame ir atvėsiname.
  7. Į dubenį beriame kviečius, razinas, aguonas, riešutus ir permaišome.
  8. Į atskirą dubenelį dedame mišinį ir užpilame medaus vandeniu (saldumą reguliuokite pagal savo skonį). Užpilui taip pat tinka ir džiovintų vaisių kompotas.

Chia sėklų pudingas „Rudens pasaka“

Chia sėklas vadina supermaistu. Kuo gi jos tokios naudingos ir kodėl mums reiktų jas būtinai įtraukti į savo racioną?

1. Chia sėklos turtingos polinesočiosiomis riebalų rūgštimis Omega-3. Kadangi mūsų organizmas savarankiškai jų nepasigamina, mums būtina gauti jų kartu su maistu. Remiantis paskutiniais moksliniais tyrimais, Omega-3 rūgštys gerina smegenų veiklą, teigiamai veikia nervų sistemą ir mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje. Chia sėklos turi daugiau Omega-3 riebalų rūgščių nei bet kuris kitas augalas, įskaitant ir linų sėmenis.

2. Chia sėklose yra 20% baltymų. Įdėdami jų į košes, salotas, žaliuosius kokteilius ir kitus patiekalus, mes gauname kokybišką augalinį baltymą, kuris organizme didina energijos atsargas ir stabilizuoja cukraus kiekį kraujyje.

3. Jose yra daug ląstelienos, kuri stimuliuoja žarnyno darbą ir padeda pašalinti iš organizmo kenksmingas medžiagas. Baltymai ir ląsteliena lėtina angliavandenių virtimo cukrumi procesą, o taip pat suteikia sotumo jausmą.

4. Sėklos yra geras mineralų ir vitaminų šaltinis. Pavyzdžiui, kalcio chia sėklose yra 5 kartus daugiau nei piene. Taip pat jose yra didelis kiekis antioksidantų.

5. Padeda mažinti svorį. Pakliuvusios į skrandį, chia sėklos susijungia su skysčiais ir išbrinksta iki 10 kartų savo apimtimi. Tai mums suteikia sotumo jausmą ir sulaiko nuo nereikalingų kalorijų vartojimo.

Кaip naudoti chia sėklas?

Dažniausiai jos dedamos į košes (pavyzdžiui, „tinginio“ avižinę košę), žaliuosius kokteilius (glotnučius) arba pabarstomi kiti patiekalai (pavyzdžiui, glotnutis dubenėlyje). O dar iš chia sėklų galima pasigaminti skaniausią pudingą.

Jei chia sėklas užmerksite ir obuolių-kriaušių pagardą paruošite iš vakaro, ryte mėgausitės nuostabiais ir maistingais pusryčiais.?
Atsispausdinti receptą
Chia sėklų pudingas "Rudens pasaka"
Servings
asm.
Ingredients
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Chią sėklas užpilame pienu ir gerai permaišome. Pagardiname medumi arba sirupu, permaišome dar kartą ir dedame į šaldytuvą kelioms valandoms (galite laikyti per naktį).
  2. Obuolius ir kriaušę supjaustome mažais kubeliais.
  3. Beriame į įkaitinta keptuvą, užpilame 3 v.š. vandens, uždengiame dangčiu ir troškiname ant vidutinės ugnies 2 minutes. Nuimame dangtį, pagardiname prieskoniais, permaišome ir troškiname kol išgaruos vanduo.
  4. Kai chia sėklos išbrinks, o obuolių-kriaušių pagardas atvės, sluoksniuojame į gražias stiklines ir vaišinamės.
Recipe Notes
  1. Galite rinktis savo mėgstamiausią augalinį pieną. Man dar labai skanu su kokosų-ryžių.
  2. Obuolių-kriaušių pagardas tiks prie sklindžių arba kaip įdaras lietiniams.

Chia sėklų rasite beveik kiekvienoje parduotuvėje, pavyzdžiui, www.Ajurveda24.lt

Imbierinė kinrožių arbata

Tiek daug skonio viename puodelyje arbatos.

Atsispausdinti receptą
Imbierinė kinrožių arbata
Servings
asm.
Ingredients
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Paruošiame prieskonius.
  2. Į puodą pilame 1 litrą vandens ir užverdame.
  3. Dedame visus ingredientus (išskyrus medų arba cukrų), uždengiame dangčiu.
  4. Užverdame, sumažiname ugnį ir verdame 10 minučių.
  5. Nukošiame, išpilstome į puodelius ir pasaldiname pagal skonį.

Agurkų kokteilis

Agurkai naudingi tuo, kad turi daug mineralinių medžiagų ir mikroelementų: vario, cinko, jodo, geležies, mangano, floro. Agurkai žadina apetitą, stimuliuoja virškinimo liaukų sekreciją, valo organizmą.

O gėrimas gaunasi gaivus ir labai skanus!

Atsispausdinti receptą
Agurkų kokteilis
Servings
asm.
Ingredients
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Įdedame visus produktus į virtuvinį kombainą (žalumynus aš dedu ant viršaus), įpilame vandens (pilu iki žalumynų) ir susmulkiname iki vientisos masės.

Bananų pyragas su citrusiniu sirupu

Tai vienas tokių pyragų iš kurių nieko labai ypatingo nesitiki. Gamini paprasčiausia skanėstą prie puodelio arbatos. Bet atkandus pirmą gabaliuką burnoje įvyksta sprogimas ir supranti, kad jis galėtu būti šventinio stalo žvaigždė. Iš pradžių jaučiamas banano saldumas, po to citrinos rūgštelė… mmm… Čia dar labai tiktu smulkinti riešutai, man atrodo, kad labiausiai tiks graikiniai. 
Aš iš pradžių net nenorėjau daryti sirupo, bet tik paragavus supratau, kad be jo būtų banalus bananų pyragas.

Atsispausdinti receptą
Bananų pyragas su citrusiniu sirupu
Servings
asm.
Ingredients
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Bananus sutriname su cukrumi, druska ir cinamonu.
  2. Į bananų masę pilame kefyrą, sviestą ir gerai permaišome.
  3. Beriame sodą ir užpilame citrinos sultimis. Permaišome.
  4. Po trupučiuką beriame miltus ir užmaišome grietinės tirštumo tešlą.
  5. Tešlą pilame į kepimo popieriumi išklotą formą
  6. Pyragą kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 35 min. (tikriname mediniu pagaliuku).
  7. Dubenėlyje gerai išmaišome citrinos sultys su medumi.
  8. Pyragą atvėsiname 10-15 minučių, subadome šakute (aš naudojau medinį dantų krapštuką) ir šaukštu paskirstome sirupą.
  9. Palaukiame apie 30 minučių ir mėgaujamės.
Recipe Notes
  1. Bananų svoris be žievelės 265 g.
  2. Sirupui sunaudojau 1/2 citrinos sulčių - 35 g.