Kakaviniai rutuliukai su čili

Ko gero skaniausi kada nors ragauti žaliavalgiški saldainiai. Nesu jų gerbėja, bet šie pavergė mano širdį. Tobulas saldaus ir aštraus skonių derinys!

Šie fantastiški saldainiai yra absoliučiai nenuodėmingi ir nesukelia mums grėsmės priaugti svorio (kilogramais, aišku, nepatarčiau valgyti),  tačiau odos, medžiagų apykaitos procesams, virškinimui ir imunitetui jie yra tikras gėris.

Atsispausdinti receptą
Kakaviniai rutuliukai su čili
Servings
Ingredients
Servings
Ingredients
Instructions
  1. Visus ingredientus dedame į smulkintuvą.
  2. Sutriname iki vientisos masės.
  3. Dedame į šaldytuvą 10-15 min.
  4. Iš masės formuojame rutuliukus, apvoliojame kokosų drožlėse, kakavoje, smilkintuose riešutuose ir palaikome šaldytuve 20 minučių.
Recipe Notes
  1. Kakavą galite pakeisti kerobu.

Chia sėklų pudingas „Rudens pasaka“

Chia sėklas vadina supermaistu. Kuo gi jos tokios naudingos ir kodėl mums reiktų jas būtinai įtraukti į savo racioną?

1. Chia sėklos turtingos polinesočiosiomis riebalų rūgštimis Omega-3. Kadangi mūsų organizmas savarankiškai jų nepasigamina, mums būtina gauti jų kartu su maistu. Remiantis paskutiniais moksliniais tyrimais, Omega-3 rūgštys gerina smegenų veiklą, teigiamai veikia nervų sistemą ir mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje. Chia sėklos turi daugiau Omega-3 riebalų rūgščių nei bet kuris kitas augalas, įskaitant ir linų sėmenis.

2. Chia sėklose yra 20% baltymų. Įdėdami jų į košes, salotas, žaliuosius kokteilius ir kitus patiekalus, mes gauname kokybišką augalinį baltymą, kuris organizme didina energijos atsargas ir stabilizuoja cukraus kiekį kraujyje.

3. Jose yra daug ląstelienos, kuri stimuliuoja žarnyno darbą ir padeda pašalinti iš organizmo kenksmingas medžiagas. Baltymai ir ląsteliena lėtina angliavandenių virtimo cukrumi procesą, o taip pat suteikia sotumo jausmą.

4. Sėklos yra geras mineralų ir vitaminų šaltinis. Pavyzdžiui, kalcio chia sėklose yra 5 kartus daugiau nei piene. Taip pat jose yra didelis kiekis antioksidantų.

5. Padeda mažinti svorį. Pakliuvusios į skrandį, chia sėklos susijungia su skysčiais ir išbrinksta iki 10 kartų savo apimtimi. Tai mums suteikia sotumo jausmą ir sulaiko nuo nereikalingų kalorijų vartojimo.

Кaip naudoti chia sėklas?

Dažniausiai jos dedamos į košes (pavyzdžiui, „tinginio“ avižinę košę), žaliuosius kokteilius (glotnučius) arba pabarstomi kiti patiekalai (pavyzdžiui, glotnutis dubenėlyje). O dar iš chia sėklų galima pasigaminti skaniausią pudingą.

Jei chia sėklas užmerksite ir obuolių-kriaušių pagardą paruošite iš vakaro, ryte mėgausitės nuostabiais ir maistingais pusryčiais.?
Atsispausdinti receptą
Chia sėklų pudingas "Rudens pasaka"
Servings
asm.
Ingredients
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Chią sėklas užpilame pienu ir gerai permaišome. Pagardiname medumi arba sirupu, permaišome dar kartą ir dedame į šaldytuvą kelioms valandoms (galite laikyti per naktį).
  2. Obuolius ir kriaušę supjaustome mažais kubeliais.
  3. Beriame į įkaitinta keptuvą, užpilame 3 v.š. vandens, uždengiame dangčiu ir troškiname ant vidutinės ugnies 2 minutes. Nuimame dangtį, pagardiname prieskoniais, permaišome ir troškiname kol išgaruos vanduo.
  4. Kai chia sėklos išbrinks, o obuolių-kriaušių pagardas atvės, sluoksniuojame į gražias stiklines ir vaišinamės.
Recipe Notes
  1. Galite rinktis savo mėgstamiausią augalinį pieną. Man dar labai skanu su kokosų-ryžių.
  2. Obuolių-kriaušių pagardas tiks prie sklindžių arba kaip įdaras lietiniams.

Chia sėklų rasite beveik kiekvienoje parduotuvėje, pavyzdžiui, www.Ajurveda24.lt

Masala chai

Masala arbata – tai tradicinis gėrimas tokių šalių kaip Indija, Pakistanas, Nepalas, taip pat centrinio Azijos regiono, esančio netoli Tibeto. Pastovaus šios arbatos su prieskoniais recepto nėra, nes beveik kiekviena šeima turi savo išskirtinį, nepakartojamą arbatos paruošimo receptą.

Šiam legendiniam gėrimui jau ne vienas tūkstantis metų. Kuo gi jis geras? Tai puikus aktyvatorius. Esant silpnam virškinimui, mieguistumui, bendram silpnumui, energijos trūkumui Masala arbata bus nepakeičiama. Ji padidins Pita došą (ugnį) ir slopins įsisiautėjusią Kaphą došą, jei naudoti ajurvedinius terminus. O šaltuoju metų laiku tai bus kaip tik tinkama. Ją gerai gerti ryte, vietoje kavos, ji net geriau pabudina ir energizuoja ilgesniam laikui nei kava.

Masala pažodžiui verčiama kaip „prieskoniai“, „chai“ – pasiskolintas iš hindi žodis, todėl „masala chai“ – “arbata su prieskoniais”. Pats gėrimas turi unikalių savybių, kaip tvirtina ajurveda, nors į daugumai įprastą kinų arbatos variantą nepanašus. Jis labiau artimas angliškos tradicijos mėgėjams, kur arbata geriama su pienu (tačiau čia tikriausiai galima irgi įžvelgti Indiją, kuri ilgai buvo britų kolonija). Masala arbata Indijoje geriama jau daugiau nei tūkstantį metų.

Taip pat ši arbata padeda kovoti su peršalimu. Cinamonas varo šlapimą, valo nuodus, slopina kosulį, gerklės uždegimą ir užkimimą, gydo peršalimo ligas, varinėja organizmo skysčius, sušildo šąlančias galūnes.  Gvazdikėlis – puikus antiseptikas ir priešuždegiminė priemonė. Imbieras – nepakeičiama priešuždegiminė priemonė. Kardamonas šalina iš organizmo gleives, dėl to yra vartojamas gydant astmą, bronchitą, peršalus ir kosint.

Atsispausdinti receptą
Masala chai
Servings
asm.
Ingredients
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Paruošiame prieskonius.
  2. Plonai supjaustome imbierą.
  3. Visus ingredientus dedame į puodą.
  4. Užpilame 500 ml vandens, užverdame, sumažiname ugnį ir verdame 10 minučių.
  5. Arbatą nukošiame. Tiekiame šilta su citrina ir medumi.

Sojos ir daržovių biryani

Biryani – vienas įspūdingiausių indiškų patiekalų. Žodis kildinamas iš persiško žodžio „berya“, reiškiančio „keptas“. Patiekalo pagrindą sudaro ryžiai, mėsa ar daržovės, jogurtas. Pas mane beprotiškai skani, aromatinga ir soti vegetariška versija.

Atsispausdinti receptą
Sojos ir daržovių biryani
Patiekalas Antri patiekalai
Virtuvė Vegetariška
Servings
asm.
Ingredients
Patiekalas Antri patiekalai
Virtuvė Vegetariška
Servings
asm.
Ingredients
Instructions
  1. Sojų kubelius dedame į dubenį, užpilame verdančiu vandeniu ir paliekame 15 min.
  2. Į kitą dubenį pilame jogurtą ir pagardiname marinatui skirtais prieskoniais (1/4 a.š. maltos ciberžolės, 1/2 a.š. tarkuoto imbiero, 1 a.š. prieskonių mišinio "Biryani masala", žiupsnelis maltų čili pipirų, 1/2 a.š. druskos). Gerai permaišome.
  3. Daržoves supjaustome nedideliais kubeliais.
  4. Nukošiame sojos gabaliukus ir atsargiai nuspaudžiame skystį.
  5. Į dubenį su marinatu dedame daržoves, sojos kubelius ir paliekame 1 val.
  6. Paruošiame kitus prieskonius.
  7. Keptuvėje įkaitiname 1 v.š. aliejaus ir beriame prieskonius (išskyrus druska bei "Biryani masala") ir maišant kepame apie 1 min.
  8. Į keptuvę dedame marinuotas daržoves su soja, permaišome ir tolygiai paskirstome.
  9. Ant viršaus tolygiai paskirstome ryžius, apibarstome druska ir "Biryani masala". Užpilame 1 1/4 stiklinės* karšto vandens. Kai ryžiai užvirs, sumažiname ugnį ir troškiname 15-20 min.
Recipe Notes
  1. Stiklinė 250 ml.

Bemielė duona su prieskoniais

Mes duoną valgome labai retai. Todėl pagalvojau kodėl gi nepradėjus ją kepti namie. Mažo kepaliuko užteks visai savaitei. Juk namie kepta duona yra skanesnė, sveikesnė. O svarbiausia pagaminta su meile. Šviežiai keptos duonos ar pyrago kvapas namuose sukuria tokią jaukią ir šiltą atmosferą.

Atsispausdinti receptą
Bemielė duona su prieskoniais
Patiekalas Kepiniai
Servings
kepaliukas
Ingredients
Patiekalas Kepiniai
Servings
kepaliukas
Ingredients
Instructions
  1. Paruošiame prieskonius.
  2. Miltus persijojame su prieskoniais, sausu pienu ir druska. Beriame cukrų, saulėgrąžas, moliūgo sėklas ir viską gerai permaišome.
  3. Pilame jogurtą, citrinos sultimis gesintą sodą ir užmaišome tešlą (jei tešla gaunasi per sausa įpilkite 50 ml vandens. Tešla gaunasi kieta).
  4. Tešlą dedame į kepimo popieriumi išklotą formą ir išlyginame (aš rankas ištepiau aliejumi, nes tešla buvo šiek tiek lipni).
  5. Duoną kepame iki 100 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 2 val.
  6. Iškeptą duoną ištraukus paliekame šiek tiek atvėsti kepimo formoje. Išimame ir atvėsiname ant grotelių.
Recipe Notes
  1. Kitą kartą dėsiu mažiau cukraus, nes man buvo šiek tiek per saldu (vyrui kaip tik).
  2. Naudojau 21*11 dydžio kepimo formą.